آمار
تبلیغات کلیکی سامانه گوگل پلاس و افزايش بازديد
چتروم جرقه ايراني باكس كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول
جز عشق به چه نیاز دارید؟
گروه اينترنتي جرقه ايراني
گروه اينترنتي جرقه ايراني

جز عشق به چه نیاز دارید؟



اکثر زوج هایی که دوره ی نامزدی را می گذارنند یا تازه ازدواج کرده اند ، امید زیادی به آینده دارند. آن ها احساس می کنند که "عشق، همه چیز را تسخیر خواهد کرد" اما آنها چگونه می توانند تضمین کنند که مانند میلیون ها زوج دیگر در رابطه ای خسته کننده و کسل کننده قرار نخواهند گرفت؟

رابطه ای که در آن همواره زوج های نابه سامان منتظر وقوع معجزه ای هستند تا آنها را از این وضع ملال آور نجات دهد و یا با علم به اینکه معجزه ای رخ نخواهد داد، نسبت به اوضاع نا به سامان خود به نوعی بی تفاوتی دچار شوند و در بهترین صورت به خود بگویند: "به خاطر خانواده به خاطر بچه ها، دوستان و همکاران، ... باید به زندگی با یکدیگر ادامه دهیم. یا باید ظاهر را حفظ کنیم و نگذاریم کسی متوجه وخامت ارتباط ما شود.


سۆال اینجاست که آن عشق اولیه، کجا رفت؟!!

اکثر زوج ها در دوران نامزدی فکر می کنند که با عشق و عاطفه ای که نثار یکدیگر می کنند بقیه ی مسائل زندگیشان نیز حل خواهد شد و دیگر مسائل "جزیی" تلقی می شوند و مهم همان عشق متقابل است. اما باید گفت که در واقعیت، چنین نیست و متخصصان علم خانواده معتقدند که چیزهای دیگری به جز عشق نیز لازم است و عشق به تنهایی کافی نیست.

اگر شما به عنوان یک زوج تصمیم ندارید که برای حفظ آرمان های خود تلاش بکنید و صرفا برای ازدواج عجله دارید مطمئنا به زوج هایی می پیوندید که روابطشان به طور کامل به خشونت و تلخکامی منجر شده است. چه نکات کلیدی مهم و هدایت کننده ا ی برای جلو گیری از این موارد موجود است؟

شما (زوج جوان) می توانید شعله ی عشق خود را در زندگیتان همواره پرفروغ نگه دارید و روابط عاشقانه ی پایدار داشته باشید. راز و رمز یک ازدواج شاد، دست نیافتنی و مبهم نیست. به نظر متخصصان خانواده بسیاری از زوج ها این امکان را دارند که راز و رمز یک ازدواج شاد را بیاموزند. بسیاری از زوج ها نیز از میان نا به سامانیها، چالش ها، دردها و رنج ها و .... از طریق همین نکات آموزشی به خوبی گذر می کنند.


چقدر آماده اید؟

همه چیز در مرحله نامزدی خوب است اما آیا شما برای این رابطه ی عالی و هیجان انگیز که همیشه رۆیای آن را در سر دارید، "آمادگی" دارید؟ آیا شما به عنوان یک زوج برای یک شروع درخشان و یک آینده درخشان تر که همیشه در انتظار آن بوده اید آماده هستید؟


5 سۆال مهم

مهمترین نکته ای که یک زوج پیش از ازدواج باید انجام دهند آن است که فرآیند متفکرانه و جدی آماده سازی را برای زندگی مشترک پشت سر گذارند چنین آماده سازی در ظرف یک با دو روز صورت نمی گیرد. دوره ی آماده سازی به زوج ها این فرصت را می دهد که نگاهی صادقانه و دقیق به ارتباطشان بیفکنند زوج ها پیش از ازدواج بهتر است درباره ی جنبه های مختلف زندگی مشترک با یکدیگر مذاکره کنند و چنین پرسش هایی را در ذهن خود مرور کنند.


1-به چه دلیل باید ازدواج کنم؟

2-چرا باید حالا ازدواج کنم؟

3-چرا می خواهم بقیه ی عمرم را با این فرد خاص بگذرانم؟

4-چگونه متوجه شده ام که می توانم در زندگی به این فرد خاص اعتماد کنم؟

5-تا چه حد روابط ما در حین ازدواج تغییر خواهد کرد؟

در تعالیم اسلامی داریم که اخلاق و ایمان مهمترین شرط برای انتخاب همسر است و جالب اینجاست که تمام موارد مورد نیاز در انتخاب همسر، در 2 حیطه ی اخلاق و ایمان جای می گیرند. چنانچه پیامبر اکرم (ص) فرمودند: به کسی که از اخلاق و ایمانش راضی هستید دختر بدهید

شاخص های آمادگی چیست؟

پژوهشگران پس از 50 سال مطالعه و پژوهش دراز مدت مقطعی در زمینه تعیین و تشخیص عواملی که در دوره ی آماده سازی می تواند میزان رضایتمندی بعدی و ثبات ازدواج را پیش بینی کند، به این نتیجه رسیده اند که عوامل و شاخص هایی که زوجین باید قبل از ازدواج به آن توجه داشته باشند می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد.

1- عوامل مربوط به تاریخچه ی هر یک از زوجین: پویایی های خانوادگی هر یک از آنها، میزان رضایت والدینشان از ازدواجشان، رابطه با پدر و مادر، رابطه با سایر افراد خانواده، عوامل استرس زای خانوادگی، شیوه های حل تعارض والدین، عوامل اجتماعی – فرهنگی مثل میزان تحصیلات، قومیت، نژاد و میزان حمایتی که فرد از سوی والدین و دوستان دریافت می کند.

2- صفات و ویژگی هایی که به فرد و شخصیت او ارتباط دارد: به عنوان مثال می توان به احترام به خویشتن مهارت های ارتباطی سلامت جسمانی و سلامت عاطفی اشاره کرد.

3- فرآیند های ارتباطی و تعاملی بین زوجین: شامل شباهت های فرهنگی، قومی، مذهبی، موقعیت های اجتماعی – اقتصادی، شباهت در نظام ارزشی، نگرش ها، مهارت های ارتباطی و مهارت های حل مسئله است.


در تعالیم اسلامی داریم که اخلاق و ایمان مهمترین شرط برای انتخاب همسر است و جالب اینجاست که تمام موارد بالا در 2 حیطه ی اخلاق و ایمان جای می گیرند. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: به کسی که از اخلاق و ایمانش راضی هستید دختر بدهید.

دوره آماده سازی فرصتی است که زوج ها درباره ی این عوامل و عناصر کلیدی ومهم به تأمل و تفکر بپردازند. کسانی که در دوره ی آماده سازی و آموزش قبل از ازدواج شرکت کرده اند از آن به عنوان تجربه ای ارزشمند یاد کرده اند. خصوصا این آموزش ها در سال های اولیه، برای زوجین بسیار مفید و کمک کننده است. آموزش قبل از ازدواج، هنگامی بیشترین تأثیر را دارد که توسط گروهی از افراد متخصص ارائه شود. میزان و نوع آموزش و آماده سازی در ارزیابی نتایج دوره اثر می گذارد. تنها شرکت در یک یا دو جلسه، از ارزش دوره می کاهد. همچنین جلسات بسیار طولانی نیز توصیه نمی شود.

دوران طولانی آماده سازی هشدار دهنده است زیرا این نوع رابطه نه ازدواج است و نه آماده سازی.زوج باید درک و شناختی از ازدواج متعهدانه براساس موازین مذهبی داشته باشند. تحقیقات و بررسی های ملی خانواده در کشورهای مختلف نشان داده است که زوجینی که قبل از عروسی مدت طولانی تری (بیش از 6 ماه تا حداکثر یکسال) نامزد بوده اند تقریبا احتمال طلاق آنها در طی دو سال اول ازدواج 2 برابر افزونتر از کسانی است که رابطه نامزدی طولانی نداشته اند.

بنابراین دقت داشته باشید که اکثر زوجین، ارتباط خود را اگر چه خیلی عاشقانه آغاز می کنند و انتظاری رومانتیک از آینده دارند، در طول مسیر مشترک خود پس از اینکه رۆیاهای بزرگ آن ها، جای خود را به واقعیت های زندگی داد، به خاطر تندی و خشونت هایشان از یکدیگر فاصله می گیرند و از آن همه آرمان گرایی دور می شوند. اما با آمادگی قبل از ازدواج می توان از این مسئله پیشگیری کرد.
 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: جمعه 5 دی 1391برچسب:جز عشق به چه نیاز دارید؟,
ارسال توسط سعيد كريمي

عشق یک تجربه فوق‌العاده است، یا فقط یک واکنش شیمیایی؟


ممکن است دانشمندان بتوانند با افزایش مواد شیمیایی در بدن عشق را در انسان به وجود بیاورند. همچنین این امید وجود دارد .....
محققانی که روی "فیزیولوژی" عشق کار می‌کنند، می‌گویند این احساس ریشه در برخی هورمون‌های بدن انسان دارد و روزی می‌توان مثلا ادکلنی ساخت که همین احساس را در فرد القا کند.
عشق یک تجربه فوق‌العاده است یا فقط یک واکنش شیمیایی؟ یه عقیده پروفسور لری یانگ، متخصص علوم اعصاب دانشگاه اموری در جورجیای آتلانتا عشق فقط یک دارو و یک فعالیت شیمیایی در بدن انسان است. طبق نظر پروفسور یانگ که در نشریات معتبر علمی ‌ایالات متحده منتشر شده است عشق می‌تواند با یک سری واکنش‌های شیمیایی در نقاط مختلف مغز انسان توصیف شود.

اگر این موضوع درست باشد ممکن است دانشمندان بتوانند با افزایش مواد شیمیایی در بدن عشق را در انسان به وجود بیاورند. همچنین این امید وجود دارد که بتوان با تست عشق ژنتیکی میزان آمادگی افراد برای تجربه یک زندگی زناشویی شاد را تخمین زد. اما اگر این موضوع درست باشد، شعرهای عاشقانه چه معنایی دارد؟
شاعران سعی دارند به ما بگویند که عشق چیزی فراتر از درک و فهم ماست، اما پروفسور یانگ این مفهوم را فقط برای سروده‌های شاعران درست می‌داند. پروفسور یانگ در این باره می‌گوید: احساسات ما بر اساس رفتار ما تکامل می‌یابد و این همان چیزی است که در قلمروی حیوانات نیز وجود دارد. من فکر نمی‌کنم عشق مادر به بچه خود تفاوتی با عشق مادر در بین شامپانزه‌ها یا میمون‌های رزوس یا موش‌ها داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که در حیوانات یک ماده شیمیایی به نام اکسیتوسین باعث شکل‌گیری و بیشتر شدن پیوند بین مادر و فرزندش می‌شود.
به عقیده پروفسور یانگ به احتمال زیاد یک فرآیند مشابه نیز باعث ایجاد عشق در انسان می‌شود، اما وقتی ما این احساسات را تجربه می‌کنیم آنها آن قدر فوق‌العاده هستند که نمی‌توانیم مجسم کنیم که آنها فقط یک سری واکنش‌های شیمیایی هستند.

محققان دریافته‌اند که اکسیتوسین باعث ایجاد نوعی تعهد و پیوند نزدیک در نوعی موش می‌شود و مانند انسان شکلی از پیوند شدید با فرد دیگری را برای مدت طولانی ایجاد می‌کند. همچنین مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد اکسیتوسین حس اعتماد را در انسان افزایش می‌دهد.
پروفسور یانگ امیدوار است که روزی بتواند درک بهتری از چگونگی ارتباط فعالیت‌های شیمیایی و فعالیت‌های نقاط مختلف مغز داشته باشد تا بتواند چگونگی پدیدار شدن این احساسات پیچیده را توضیح دهد.
اما در مقابل نظر پروفسور یانگ، دانشمندان دیگر اعتقاد دارند این تحقیقات تاثیر روان‌شناسی زیادی به دنبال خواهد داشت. پروفسور نیک باستروم مدیر موسسه آینده انسان در دانشگاه آکسفورد درباره این نظرات می‌گوید: نباید فکر کنیم که این دیدگاه می‌تواند به ما درک کاملی از این موضوع بدهد که عشق چیست؟ باید در این زمینه تحقیقات روان‌شناسی‌، جامعه‌شناسی و پدیدارشناسی انچام شود تا نگرش درستی به این موضوع داشته باشیم.

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که وجود اکسیتوسین به عواملی در زندگی انسان بستگی دارد. میزان اکسیتوسین در بدن انسان به نوع تربیت و پرورش افراد هم بستگی دارد. همچنین مطالعات نشان می‌دهد زنانی که تجربه سوء استفاده یا بی‌توجهی در زندگی زناشویی را داشته‌اند سطح اکسیتوسین در مغز آنها کاهش پیدا کرده است. بنابراین تجربه‌های ما تاثیرات زیادی روی توانایی ما در شکل ارتباطات ما دارد؛ اما پروفسور یانگ معتقد است که این تاثیرات در نتیجه تغییرات عصبی شیمیایی و حالات ژنتیکی رخ می‌دهد.
حالا اگر واقعا عشق تنها یک واکنش شیمیایی پیچیده است چطور می‌توان احساسات شدید انسان را کنترل کرد؟
پروفسور یانگ می‌گوید اکسیتوسین توانایی ما را در تشخیص احساسات دیگران افزایش می‌دهد و توانایی ما را در شکل ارتباطات بالا می‌برد، همچنین این امکان وجود دارد که بتوان از اکسیتوسین برای درمان و ایجاد پیوند بین یک زوج استفاده کرد.

هم اکنون در بعضی از عطرها ماده اکسیتوسین وجود دارد اما میزان آن به قدری پایین است که نمی‌تواند مانند یک محرک جنسی عمل کند؛ اما در آینده این امکان وجود دارد که با توسعه و پیشرفت داروها نقاط خاصی از مغز هدف قرار گیرد که بتواند چنین تحریکی را در مغز ایجاد کند. البته این کار یک نوع فریبکاری است و می‌تواند معضلات اخلاقی و فرهنگی زیادی ایجاد کند و به همین دلیل نیاز دارد با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


ارسال توسط سعيد كريمي

50 تفریحی که بچه های امروز از آن محرومند






بچه های امروز از خیلی جهات با بچه های نسل های قبل متفاوت هستند و یکی از تفاوت های اصلی آنها این است که آنها اگر نه تمام وقت اما بیشتر وقت خود را صرف بازی های کامپیوتری و تماشای تلویزیون و بطور کلی فعالیت های درون خانه می کنند.

در واقع کودکان امروز آشنایی چندانی با طبیعت و حیات وحش و فعالیت های تفریحی که مجازی نباشد، ندارند.
موسسه نشنال تراست انگلستان، از همین رو تحقیقی صورت داده و در آن فعالیت هایی که بچه های امروز نیاز دارند تا حداقل یک بار در دوران بچگی آنها را امتحان کنند را معرفی کرده است.
آخرین مطالعات موسسه بازی انگلستان نشان می دهد که امروزه یک سوم از والدین به فرزندانشان دیگر اجازه امتحان کردن کارهای خطرناکی مثل بالا رفتن از درخت را نمی دهند، که در نتیجه آن بچه ها با تجربه های کمتری از بازی در محیط های بیرون از خانه بزرگ می شوند، و از کارهایی نظیر راه رفتن در جنگل و یا دنبال کردن حشرات واهمه دارند.
به همین منظور موسسه تراست لیستی شامل 50 فعالیت را که بچه ها تا قبل از رسیدن به سن 12 سال باید آنها را تجربه کنند، تهیه کرده است. فعالیت هایی که هم والدین و هم بچه ها از انجام آنها خیالشان آسوده باشد.

گروهی بنام اَبر کوماندو ها، شامل 5 داوطلب از موسسه نشنال تراست بر روی این پروژه کار می کنند، هر کدام از آنها در یک بخش تخصص داشته و بر روی همان بخش هم فعالیت می کنند.
مرد درختی، با بیش از 183 سانتی متر قد، در بالا رفتن از درخت ها مهارت دارد و رکورد بالا رفتن از یک درخت 50 متری را هم در کارنامه اش دارد، کاپیتان وزنه برداری که می تواند یک سنگ بزرگ را تا 26 بار بلند کند، پسر کمین گاه، قهرمان ساختن مخفی گاه در بیرون از ساختمان می باشد و در آخر، پسر حشره ای که می تواند 300 نوع حشره را شکار کرده و نوع هر یک را به درستی تشخیص دهد.
این گروه " 5 نفر خارق العاده " از داوطبان موسسه نشنال تراست هستند و هدفشان آموزش دادن مجدد مهارت هایی است که بچه های امروز، آنها را فراموش کرده اند.
جرقه های اولیه این پروژه در پی مطالعاتی زده شد که نشان می داد، بچه های امروز کمتر از 10 درصد زمان بازی شان به بازی های بیرون از خانه و محیط های طبیعی و حیات وحش سپری می کنند و به جای آن بطور میانگین در طول روز 2 ساعت و نیم تلویزیون تماشا می کنند.
رینولدز، مدیر موسسه تراست اظهار می کند که بچه ها احتیاج دارند که با طبیعت ارتباط دوباره ای برقرار کنند و از بازی هایی که نسل قبل، از آنها لذت می برد، لذت ببرند.
" بچه های امروز با دهات ها و روستاها آشنا نیستند. باید به آنها این اعتماد به نفس و مهارت را آموزش بدهیم که به جنگل رفته و در آنجا برای خود مخفی گاه بسازند و یا از درخت ها بالا بروند."

لیست کامل این فعالیت ها را می توانید در زیر ببینید :
1 - بالا رفتن از درخت
2 - قل خوردن از یک تپه خیلی بزرگ
3 - چادر زدن در منطقه حیات وحش
4 - ساختن مخفی گاه
5 - پریدن از روی سنگ ها
6 - دویدن زیر باران
7 - بادبادک هوا کردن
8 - ماهی گیری با قلاب
9 - چیدن میوه از درخت و خوردن آن.
10 - قلعه بازی
11 - برف بازی
12 - روی ساحل دنبال گنج گشتن
13 - کلوچه گلی درست کردن
14 - سد درست کردن در مسیر جوی آب
15 - سرسره بازی کردن
16 - یکی را زیر شن ها مدفون کردن
17 - مسابقه ی راه انداختن حلزونها
18 - آویزان شدن از درخت
19 - تاب خوردن دور یک طناب،
20 - درست کردن سرسره گلی
21 - شاتوت خوردن از داخل مزرعه
22 - داخل درخت را نگاه کردن
23 - رفتن به یک جزیره
24 - احساس پرواز کردن در باد
25 - شیپور درست کردن با علف ها
26 - به شکار فسیلها و استخوانها رفتن
27 - تماشای بیدار شدن خورشید
28 - از یک تپه بزرگ بالا رفتن
29 - رفتن به پشت آبشار
30 - با دست های خود به پرنده غذا دادن
31 - گرفتن حشرات
32 - پیدا کردن تخم حیوانات
33 - گرفتن پروانه با تور
34 - دنبال کردن حیوانات
35 - کشف کردن اشیای داخل برکه
36 - درآوردن صدای جغد
37 - پیدا کردن موجودات عجیب و غریب در میان صخره ها
38 - بلند کردن پروانه
39 - گرفتن خرچنگ
40 - رفتن به پیاده روی در طبیعت در شب
41 - کاشتن میوه، مراقبت از آن و خوردن آن
42 - رفتن به شنا در طبیعت
43 - قایق سواری
44 - روشن کردن آتش بدون کبریت
45 - یافتن راه بوسیله نقشه
46 - سنگ نوردی
47 - پختن روی آتش در هنگام اردو
48 - فرود آمدن با چتر
49 - قایم موشک بازی با دستگاه های مکان یاب نظیر GPS
50 - قایق سواری در رودخانه 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: پنج شنبه 17 مرداد 1391برچسب:50 تفریحی که بچه های امروز از آن محرومند,
ارسال توسط سعيد كريمي

ستـاره دریـایی، جانـدار مرمـوز دریـاها !


ستاره های دریایی جاندارانی مرموز هستند. گذشته از اینکه اکثر قریب به اتفاق ساکنین اعماق دریاها دارای طبیعت پیچیده ای هستند، ستاره دریایی ویژگی هایی دارد که می توان آنرا مرموزترین موجودات دریایی نامید. دانستن برخی از این ویژگی ها همراه با تماشای تصاویر زیبای این موجود رنگارنگ، خالی از لطف نیست :

ستاره‏ دریایی در بستر آب‏های سراسر دنیا، به ویژه در آب‏های گرم هندوستان و اقیانوس آرام یافت می‏شود. شکل ستاره‏های دریایی شبیه به ستاره است. آنها ماهی نیستند و سر و مغز ندارند. آنها دارای پنج بازو یا بیشتر، بخش مرکزی بدن و یک دهان هستند. از نظر تنوع گونه ای 1500 گونه ستاره دریایی در اقیانوس‏های دنیا وجود دارد که تعداد زیادی از آنها رنگ‏های روشن دارند. برخی از ستاره‏های دریایی، بازوهای زیادی دارند. اگر ستاره دریایی یکی از بازوهای خود را از دست بدهد، بازوی دیگری به جای آن در می‏آید. ستاره‏ دریایی صدف می‏خورد. برای این کار با مکنده‏های قدرتمند خود دو قطعه صدف را باز می‏کند، سپس معده خود را از طریق دهان به بیرون می‏راند و بر روی پیکر صدف می‏اندازد. هر ستاره‏ دریایی صدها مکنده قوی به نام پاهای لوله‏ای دارد که اگر وارونه شود، با استفاده از این پاها می‏تواند به حالت اول بر می‏گردد. ستاره‏ دریایی خاردار از مرجان‏ها تغذیه می‏کند و به همین دلیل می‏تواند صدمه‏های جدی به صخره‏های مرجانی وارد کند. ستاره‏های دریایی نسبت به تغییر روشنایی عکس‏العمل نشان می‏دهند، نقاط حساس به نور در انتهای بازوهای آنها قرار دارد. برخی از ستاره‏های دریایی در سال بیش از یک میلیون تخم می‏گذارند ... 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


ارسال توسط سعيد كريمي

6 دلیل اصلی زندگی بعد از طلاق عاطفی !!!!










1 - ترس از نگاه دیگران
یكی از علت‌های مهمی كه در جامعه ما باعث می‌شود طلاق بعد از چند سال زندگی رخ ‌دهد ترس از نگاه دیگران است.

سوال‌هایی كه برای زن ‌و مرد پیش می‌آید این است: « خانواده‌ام چه می‌گوید ؟ دیگران چه می‌گویند ؟ این انتخاب من بود و هیچ‌كس در آن دخالتی نداشته و باید تحمل كنم. » گاهی هم والدین راه را برای برگشت فرزندان می‌بندند و آنقدر در زندگی می‌مانند تا اینكه كاملا به پایان خط برسند.

2 - امكانات مالی
این موضوع در خانم‌هایی كه استقلال مالی ندارند و از جانب خانواده تحت‌حمایت قرار نمی‌گیرند بیشتر دیده می‌شود. بعضی از آنها نمی‌توانند از همسرشان جدا شوند چون جایی برای ماندن ندارند و در بعضی مردان هم مهریه‌های بالا دلیل ماندگاری در زندگی زناشویی است.

3 - آستانه تحمل
انسان‌ها آستانه مقاومت متفاوتی دارند. ممكن است زن و مردی با 500 مشاجره و زن و مردی دیگر با 5 هزار مشاجره به بن‌بست برسند. تکرار مشكل‌های رفتاری و تنش و فشارهای روانی به طور مداوم از آستانه مقاومت آنها می‌كاهد و به تدریج به مرحله‌ای می‌رسند كه احساس فرسودگی و اطمینان حاصل می‌كنند كه ادامه زندگی محال است.

4 - نقش‌های اجتماعی
بعضی افراد تحصیل‌ كرده، مذهبی و سیاسی با سمت‌های مهم و مشكل‌های زناشویی غیرقابل حل ترجیح می‌دهند طلاق زیر یك سقف را تجربه كنند.

مثلا یك استاد دانشگاه رشته روان‌شناسی كه به مردم در مشكلاتشان كمك می‌كند از تفاوت‌های خود و همسرش چشم‌‌پوشی می‌كند و با مدارا زندگی را ادامه می‌دهد زیرا با طلاق جایگاهش در میان عموم و جامعه تزلزل می‌یابد. این گروه از افراد سعی می‌كنند شیوه سازگاری را در پیش گیرند.

5 - وجود فرزند
کم نیستند والدینی كه ایثار می‌كنند تا فرزندان بزرگ شوند و به اصطلاح از آب و گل درآیند یا برای ادامه زندگی به توصیه دوستان و آشنایان فرزند دیگری می‌آورند. تولد فرزند در این روابط ازهم پاشیده مشكل‌ها را بسیار پیچیده‌تر خواهد كرد. بزرگ‌ شدن فرزندان یا تولد فرزندی دیگر شرط ماندگاری نیست.

چه باید کرد؟
برای سازگاری باید زوجین را وادار كرد تا مشكل را ریشه‌یابی و حل كنند و به طرف تفاهم عاقلانه پیش‌ روند؛ یعنی هر دو طرف بخواهند تغییر كنند و سطح انتظارات را پایین بیاورند و از مشاور كمك بخواهند و اگر همه قدم‌ها برداشته شد ولی یكی از طرفین همچنان نتوانست خود را با شرایط وفق دهد، طلاق اجتنابناپذیر است. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعيد كريمي

مجبوس، یک نوع پلو یونانی





مواد اولیه:
برنج دو پیمانه
فلفل دلمه‌ای یک عدد
گوجه‌فرنگی دو عدد
پیاز داغ سه قاشق غذاخوری
فیله مرغ شش عدد
کره 50 گرم
هل یک قاشق مرباخوری
زیره سیاه نیم‌کوب یک قاشق مرباخوری
پودر کاری، دارچین، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم
زعفران حل کرده و روغن به میزان لازم


طرز تهیه:
برنج را آبکش نموده، فیله‌های مرغ را با بیفتک‌کوب زده و در کره تفت می‌دهیم. پوست و دانه گوجه‌فرنگی‌ها را گرفته و به صورت مکعبی خرد نموده و به همراه فلفل‌دلمه‌ای خرد شده، پیازداغ و ادویه‌ها تفت داده و بر روی حرارت می‌گذاریم تا آب آن کشیده شود.

کف قابلمه را با روغن چرب کرده و از برنج را داخل آن ریخته، زعفران، فیله‌های مرغ و سس را روی برنج می‌ریزیم و به همین ترتیب ادامه می‌دهیم و در آخر مواد و برنج را با هم مخلوط نموده و بر روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا دم بکشد. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: شنبه 15 خرداد 1391برچسب:مجبوس, یک نوع پلو یونانی,
ارسال توسط سعيد كريمي

تاثیر رنگ ظرف بر طعم غذا 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول

ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 23 بهمن 1390برچسب:تاثیر رنگ ظرف بر طعم غذا,
ارسال توسط سعيد كريمي

اشتهای شما چه رنگی است؟  

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول

ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 5 دی 1390برچسب:اشتهای شما چه رنگی است؟ ,
ارسال توسط سعيد كريمي

آیا می‌دانستید 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 26 فروردين 1390برچسب:آیا می‌دانستید,
ارسال توسط سعيد كريمي
چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 26 فروردين 1390برچسب:آیا می‌دانستید,
ارسال توسط سعيد كريمي

چرا پلک شما میزند؟ 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول

ادامه مطلب...
تاریخ: 18 دی 1389برچسب:چرا پلک شما میزند؟,
ارسال توسط سعيد كريمي

نقش گياهان در درمان افسردگي 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعيد كريمي

گروه خونی و خصوصیات شما 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول

ادامه مطلب...
تاریخ: 25 آذر 1389برچسب:گروه خونی و خصوصیات شما,
ارسال توسط سعيد كريمي

.:: سیگاری‌ها، ضریب هوشی پایین‌تری دارند ! ::. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعيد كريمي

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 218
بازدید ماه : 1111
بازدید کل : 943724
تعداد مطالب : 441
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 2



Alternative content






Powered by WebGozar